Een klacht melden

Alle medewerkers, bestuurders, vrijwilligers, stagiaires en andere betrokkenen bij KIYO hebben een fundamentele morele verplichting om melding te maken van elke klacht of redelijk vermoeden van een schending van de integriteit, hetzij financieel of moreel, of gerelateerd aan de bescherming van kinderen en jongeren die direct verband houdt met de organisatie, of indirect binnen onze programma's of door ons werk met partners.

Als je klachten en incidenten over integriteit en bescherming wilt melden, vul dan het onderstaande formulier in (je kunt het formulier invullen in de taal die je het beste uitkomt). Je melding wordt vertrouwelijk behandeld. 

KIYO behandelt geen anonieme klachten, omdat onderzoek en dialoog niet mogelijk zijn zonder de betrokken partijen te identificeren. Als een anonieme klacht echter wordt ondersteund door grondige documentatie, kan KIYO de geldigheid ervan beoordelen om te bepalen of een onderzoek gerechtvaardigd is. Klachten die te kwader trouw worden ingediend, worden echter gezien als een schending van de integriteit en kunnen worden bestraft.

De contactgegevens van onze lokale Integriteit Focal Point vind je HIER.

Reporting party information
Report on concern or incident
(what happened, when it happened, how it happened, critical factors leading to the incident, persons involved (age/sex if applicable). Be as specific as possible.
(discussion with related actor, exchange with third person, report to line manager, support from other organisation, ...):